Pembuatan Club Mading di SD Negeri 13 Kelapa Kampit Desa Mentawak
Abstrak
Club mading adalah salah satu media bacaan sekaligus media untuk menuangkan karya-karya siswa. Club Mading dijadikan sebagai wadah untuk menyalurkan dan mengembangkan kemampuan literasi dalam membaca dan menulis. Melalui mading dapat menumbuhkan semangat siswa karena mereka dapat berimajinasi dan berkreasi sesuai dengan keinginan mereka kemudian dipajang pada papan mading. Penelitian ini bertujuan untuk membuat club mading di SD Negeri 13 Kelapa Kampit. Agar siswa dapat mengembangkan keterampilan literasi membaca siswa. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif dengan memahami dan mengamati fenomena di sekitar yang dituliskan dengan kata-kata. Serta menggunakan teknik observasi dengan melakukan pengamatan langsung ditempat objek penelitian. Tahapan pembuatan club mading sebagai upaya untuk meningkatkan literasi dan kreativitas peserta didik di SD Negeri 13 Kelapa Kampit.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by4.footer##- All articles published in Al Quwwah are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license. This means anyone is free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided they give appropriate attribution to the original author(s) and Al Quwwah, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
- Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to Al Quwwah to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
- Although the conditions of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license do not apply to authors (as the copyright holder of your article, you have no restrictions on your rights), by submitting to Al Quwwah, authors recognize the rights of readers and must grant any third party the right to use their articles to the extent provided by the license.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.